کد خبر 264893
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

جانعلی‌پور مطرح کرد؛

رعایت تمامی اصول بهداشتی در اردوهای دانش‌آموزان/ در موکب‌های اربعین به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی می‌شود

رعایت تمامی اصول بهداشتی در اردوهای دانش‌آموزان/ در موکب‌های اربعین به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی اعلام کرد که اردوهای دانش آموزی با انجام همه اصول فنی و بهداشتی انجام می‌گیرد تا از بیماری‌های از جمله سرخک جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، اسماعیل جانعلی‌پور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه، در نشست خبری تبیین برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، اظهار کرد: مجموعه انجمن اسلامی دانش آموزان به دنبال رویداد های صرف نیست، همه برنامه‌ها در مجموعه طرحی می‌شود، یک طرحی برای پرداختن به مضمون ها و موضوعات قابل توجه است. 

وی در خصوص برنامه‌های اتحادیه برای مراسم اربعین افزود: اربعین یک فرصت تربیتی است، یک اتفاق مبارک در دودهه اخیر رخ داده است که پیاده روی اربعین است. آن چیزی در شبکه رخ داده، در هر مسیر  که تردد وجود دارد موکب هایی در نظر گرفته شده که در این موکب به دانش‌آموزان خدمت رسانی می‌شود. هیات‌های دانش‌آموزی ما  مجموعه هیات‌های انصار المهدی  ویژه دانش‌آموزان وجود دارد که  دانش آموزان هم می توانند دراین هسست ها برنامه های داشته باشند. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در ادامه اضافه کرد: اردوهای دانش آموزی با انجام همه اصول  فنی و بهداشتی انجام می‌گیرد تا از بیماری‌های از جمله سرخک جلوگیری کنند. بخشی از استان‌های که تدارک اردوی اربعین را برنامه ریزی کرده‌اند، با اصول فنی مناسب انجام می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه اردوهایی با عنوان اردو طلایه داران در استان‌ها انجام می‌گیرد، ادامه داد: باید ۶۴ اردو با برنامه‌ریزی دقیق برگزار کنیم، برنامه ریزی برای ۱۵ هزار مدرسه در این خصوص دشوار است، اردوی زیارتی اربعینی برای برخی از استان‌ها در نظر گرفته شده است. این تابستان یک تابستان تشکیلاتی و معرفتی با اردوی طلایه داران و اردوهای مناسبتی از جمله اربعین است.

جانعلی پور در پاسخ به خبرنگار حیات؛ در رابطه با نقش شناسایی شهدا در اردوهای دانش آموزی و تبیین زندگی آنها گفت: برپایی اردوهای طلایه‌داران یکی از راهبردهای اصلی و مشخص در حوزه تربیتی است. این اردوها شامل بسته جامعی از فعالیت‌ها خواهد بود، لذا اردو راهبردی اصلی برای تشکیلات اتحادیه برای فعالیت‌های مختلف است.‌ در رابطه با شهدای دانش‌آموزی نیز لشکر فرشتگان و طرح همکلاسی آسمانی در اتحادیه در حال پژوهش در حوزه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموزی هستند که وعده‌گاه اصلی آن نیز سفر به مشهد مقدس است.

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه بر این باور است ‌که با تبیین صحیح از اتفاقات و حوادث، گام بزرگی برای پیشگیری از ناامیدی در فضای جامعه بردارد. امروز اتفاقاتی مانند رویداد نوجوان در شبکه طراحی شده که با شناخت سیاسی جهان و نحوه مواجهه با استکبار در کشور می‌تواند بسترساز تبیین و امیدآفرینی در کشور باشد. امروز باید در فضای رسانه دانش‌آموزانی تربیت شوند که بتواند در میان روایات مختلف روایت‌های اصلی را پیدا کنند که فضای انجمن اسلامی مدارس در پی این اهداف است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی همچنین گفت: مسئول انجمن اسلامی مدارس باید به گونه‌ای تربیت شود که بتواند با کنشگری صحیح در مدارس به تبیین مسائل برای دانش‌آموزان هم سن و سال خود باشد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی به دنبال ایجاد فضایی است که دانش‌آموزان توانمند بتوانند به جهاد تبیین در مدارس بپزدازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha